Grunnkurs dag 1

I helga er eg hjelpeinstruktør under eit grunnkurs som Tor Inge held. Eg er hjelpeinstruktør for å få kurserfaringar, for at eg skal bli god til å halde kurs når den tid kjem. Å få vere hjelpeinstruktør på kurs er utrulig lærerikt! Eg er glad for at eg får vere med på dette.

Klokka 10 møtte vi opp på Eiksund, eg, Tor Inge og sju deltakarar. Vi presenterte oss for kvarandre før vi begynte med å gjere oss klare for å begynne å padle. Justere pedalar, pakke kajakken… Som oppvarming hadde vi ein leik som Dag Roland hadde som oppvarming då eg gjekk grunnkurs. Vi blei varme og gode heile gjengen!

Då vi gjekk på sjøen, merka vi at det var ein del straumar. Det var vanskeleg å ligge i flåte, vi berre dreiv bortover. Det var først då vi padla under brua frå flytebryggjene, at vi merka kor mykje bølgjer det var. Eg følte meg ikkje ukomfortabel, men nokre av deltakarane følte seg ikkje heilt trygge. Det bles også meir enn vi hadde rekna med. Når ein har vinden i ryggen, og straumar frå alle verdens kantar, er det ikkje enkelt å navigere veg. Tor Inge tillot senkekjøl og ror til vi var komne til ein lunare stad. Eg prøvde å padle utan senkekjøl. Det måtte mange tak og andre svingteknikkar til for å halde seg på rett veg. Men eg er fornøgd med at eg klarte det.

Etter å ha brukt mykje krefter på å padle, kom vi inn i Selvågane. Her var det mykje lunare. Vi hadde «følg leiaren» langs land etter at Tor Inge hadde lært vekk sveipetak. Etter litt padling kom vi inn i ei litt stor vik. Vi øvde meir på sveipetak, og avslutta med å «snu på femøringen». Lav telemarksving var neste på programmet, også siste før vi skulle ta pause. Det blei tre veltar på deltakarane under treninga, og det er bra! Det er ikkjeein gjeng som er redd for ein velt eller to. Ein tøff gjeng!

Det blei litt meir enn ein time med pause. I pausa prata vi om padling i forskjellige forhold, om forskjellige sortar kajakkar med forskjellige eigenskapar, bekledning, og padling på forskjellige tider av året. Vi såg på kajakkar, og såg på eigenskapar kva eigenskapar ved forskjllige typar utformingar. Eg lærte også noko om min eigen båt. Eg visste ikkje at utforminga som kajakken min har heit framme på baugen, gjer at han er lettare å styre under surf enn kajakkar som har mindre volum framme. Det var ei pause eg lærte litt av òg.

Når vi følte vi hadde hatt nok pause, la vi ut igjen. Sideveis forflytning var neste på programmet. Eg hjelpte ei som var deltakar på kurset, sidan ho syntes det var litt vanskeleg. Ho klarte det kjempebra til slutt! Sidan vi hadde litt fleire svingeteknikkar å bruke enn berre sveipetak, tok vi «følg leiaren» igjen. Teknikkane blei aktivt brukte, og deltakarane blei berre flinkare og flinkare. Det var to stakar på sjøen, so vi bestemte oss for å padle baklengs i åttetal rundt stakane. Det var ikkje slett soenkelt, men dei fleste klarte det etter ei lita stund.

Vi skulle begynne på tilbakevegen. Vi håpte på at vinden hadde løya seg litt, men det hadde han altso ikkje. Vinden føltes sterkare enn då vi la ut tidlegare på dagen. Det var mykje enklare å padle tilbake igjen, sidan ein ikkje trengte å navigere heile tida. Men tungt var det!

Etter ei god stund med mykje bruk av krefter, var vi tilbake igjen til bryggjene. Det var deilig å ikkje måtte padle i 100% heile tida for å ikkje drive bakover. Eg og Tor Inge viste fram ei kameratredning og ei stigeredning. Cowboyredninga tok Tor Inge. Dei fleste tok ei «badeøkt», men dei som var mest slitne, skulle ta det i morgon i staden. Eg sjønar at dei var slitne, eg kjende at padlinga i sterk motvind tok litt på kroppen.

Det var deilig å få kome på land etter dagen. Eg begynte å spyle utstyret omtrent medeingong. Vi hjelpte kvarandre med å bere opp kajakkane. Det har vore ein lærerik dag. I morgon skal vi ta siste delen av kurset. Men det skal vere på Kjeldsund, og der er det lunt for vind og grov sjø. Vi skal fokusere ein del på redningar, men støttetak, bakre styretak og litt fleire teknikkar står også på programmet.

Grunnkurs1
Dette er eit bilete frå ein tidlegare dag. I dag var det meir bølgjer og mykje meir vind.

Takk for ein spennande og lærerik dag!

Dette innlegget vart posta under Kurs, Turar. Bokmerk permalenkja.

Legg att eit svar

